X

Din vej til evergreen content del 1

Find din vej til evergreen content

Har du hørt det? Over 2 millioner blogposts bliver publiceret hver dag. 2 millioner! Der er ikke noget at sige til, hvis det kan føles svært at overdøve al den digitale larm. Det kan være en udfordring at få andre til at læse ens content, når læserne hele tiden bliver bombarderet af andre indlæg, videoer og reklamer. Så hvad gør man? Hvordan kan man skabe noget værdifuldt og vedvarende, så man bryder igennem støjen og forbliver interessant? Svaret er grønt: ”evergreen content”.

I denne lille artikelserie vil vi gå i dybden med ”evergreen content” eller, som vi også kalder det ”evergreen indhold”. Det er svært at skabe og der er ingen garantier for, at dit indhold faktisk vil opnå sådan en status. Men det er værd at arbejde hårdt for. Grunden til, hvorfor alle bør skabe evergreen content, er temaet for denne artikel. I næste afsnit vil vi komme nærmere ind på, hvordan man så gør det.

En langsigtet investering

Kort bør det nævnes, at evergreen content tager tid og ressourcer at lave. Det er ikke artiklen som er renskrevet efter to timer. Indholdet skal være af høj kvalitet, det skal give et dybt indblik i emnet og så skal det kunne forblive relevant. Når det er gjort, står du til gengæld også tilbage med indhold som ikke forældres efter en uge, men som derimod er en succes – også i fremtiden!

Så i stedet for at skrive content om en fodboldkamp mellem FCK og Nordsjælland, som sker på et specifikt tidspunkt og som er interessant lige når kampen er slut, skriver man om fodbold på en mere generel måde. Fodbold har altid brug for dommere, mål og gode bolde og disse generelle aspekter af fodbold vil altid eksistere. Derfor går indholdet fra at være almindeligt til at få en evergreen status.

 

Find din vej til evergreen content

  1. Først og fremmest er du interesseret i at skrive evergreens indhold fordi, det genererer vedvarende trafik på din hjemmeside. Når folk bliver ved med at se din hjemmeside, er der større sandsynlighed for, at de også interagerer med den. Det betyder mere omtale og potentielt flere kunder.

 

  1. Du kan med fordel genbruge indholdet. Evergreens er værdifulde for både læseren og dig. Derfor er det frugtbart at udgive det samme indhold igen. Hvis du ønsker, kan du opdatere lidt i siden først. Det burde dog ikke være nødvendigt. Naturligvis skal du ikke gengive det samme indhold hver uge eller måned. Gør det på en måde så det giver mening. Hvis alle dine læsere var på sommerferie, da du lagde dit indhold op, har mange måske endnu ikke set der. Derfor kunne det være en god idé at udgive det igen uden for ferien.

 

  1. Skriver du en længere artikel eller opretter et podcast, kan du bruge det i din online markedsføring. Du kan blandt andet vedhæfte det i en email til dine kunder eller sende det ud i et nyhedsbrev.

 

  1. Evergreen content er godt, fordi det er rigtig nemt at samle i en e-bog. Indholdet skal naturligvis omhandle det samme emne, men dernæst kan du også let publicere en e-bog. Ja, det knytter sig til punkt tre, men det er så fantastisk, at det skulle have sit eget punkt!

 

  1.  Udover at dine læsere bliver glade for indholdet, så bliver de også glade for dig. Gennem værdifuldt indhold brander du dig selv, som en ekspert. Det vil styrke dit image.

”Okay. Så vi skal altså kun producere evergreen content?”

Overraskende nok er svaret nej. For hvis vi kun udgav evergreen content, så ville vi ikke være tæt på vores læsere og kunder i forhold til samfundet lige nu. Evergreen content er jo det evige grønne, men vi bør også tilbyde almindeligt hverdagsindhold som er aktuelt og nyhedspræget. Hvis vi til gengæld kun bliver ved med at lave almindeligt content, uden evergreens, er vi afhængige af konstante content-udgivelser. Vores læsere og kunder ville også kun få værdi her og nu, uden en mere langsigtet løsning. Derfor bør man udgive et godt mix af almindeligt ”her og nu” content og evergreens. På den måde fremtidssikrer man den online markedsføring.

Føler du dig inspireret og er du klar til at give det et skud?

 

Er du klar til at give den et skud med evergreen content?

 

Christian Olesen: Christian Olesen er Nordic SEO's Chief Executive Officer. Med mere end 10 års erfaring inden for online marketing, har han opbygget en robust viden om digitale strategier, søgemaskineoptimering og mere.
Relaterede posts