Gennemsnitlig læsetid: 2 min. Måske har du hørt begrebet “content marketing” før. Vi er ellevilde med ideen om, at give kunderne værdi og at alting ikke kun handler om at sælge. For os, handler content marketing om at vække nysgerrigheden hos potentielle kunder. Det handler om at dele erfaringer og skabe opmærksomhed omkring dét, man er passioneret omkring.
Hos Nordic SEO skaber vi brands og værdi for vores kunder. Vi gør det også for vores kunders brands, så de kan blive autoriteter i deres marked. Når en virksomhed er autoritær nok, skabes der fællesskaber på kryds og tværs. Tænk bare på brands som Nike, Torvehallerne og LEGO, og hvor mange personer der interesserer sig for dem. Laver du en hurtig online søgning, vil du se, at de ikke kun sælger. De er fortalere for forskellige tiltag og værdier og de har formået at skabe fællesskaber omkring det, de tror på. På samme måde kan du gøre det.
Kunder som ambassadører
Når din virksomhed er blevet autoritær inden for et bestemt område, bliver kunderne til fans. Dine fans tror så meget på dit produkt eller service, at de bliver dine trofaste ambassadører. Ambassadørerne deler dit indhold, anmelder dine produkter og sørger for at fortælle alle i sine omgangskredse, at din virksomhed, er den der gør det bedst.
Overvej Henrik, som har 500 venner på Facebook og en endnu større skare som følger ham på Instagram. Som fortaler for dit produkt og kundeservice, deler han et billede af noget mad, eller et billede af ham der støvsuger. Her fortæller han alle sine følgere, hvor fantastisk et produkt det er. Nu har dit produkt fået enorm opmærksomhed, uden du selv skulle gøre noget.
Sådan fortsætter den positive spiral, hvis du altså husker at udgive nok relevant indhold og på den måde aktivere og inspirere dit publikum. Det er klart, at det er en langsigtet proces. Derfor skal man heller ikke regne med vilde resultater de første par måneder. Men i forhold til andre løsninger, er content marketing den løsning, som giver dine kunder værdi, skaber opmærksomhed og er en langtidsholdbar løsning.
Tips til content
Hvis du tager udgangspunkt i en content marketing strategi, ved du, hvordan du skal målrette dit materiale. Her taler vi om artikler, blogindlæg, nyhedsbreve, kundehistorier, bruger-tips, opskrifter, opslag på sociale medier, whitepapers (altså længere skriv, ofte med statistikker) og videoer. Måske har du selv gode idéer til andet materiale, som kan optimere markedsføring på sociale medier og andre digitale platforme?
I Nordic SEO laver vi din digitale strategi, vi laver en dag-til-dag plan for, hvad der skal ske i virksomheden i forhold til marketing og hvis du ønsker det, skriver vi indholdet og monitorerer dine sociale medier. Så kan dine medarbejdere få mere ro i dagligdagen til at fokusere på, hvad de er bedst til.