I denne artikel vil vi komme lidt nærmere ind på, hvilke værktøjer og platforme man kan bruge til digital markedsføring. Vi skriver “kan bruge”, fordi der i dag er så mange forskellige tiltag, som skal gøre det nemmere for virksomheder at bruge digital markedsføring. For kunderne skal jo ind, før forretningen kan køre.

Hjemmeside og sociale medier

Det kan man blandt andet ved at have en relevant hjemmeside, som rammer kunderne. De skal læse dit website og blive inspireret til, at købe dit produkt eller ydelse. Kunder er grådige på viden. De køber højst sandsynligt heller ikke bare sådan lige dit produkt, fordi du har en god hjemmeside. Men hvis du har en god hjemmeside, som hele tiden engagerer dine potentielle kunder, giver dem værdi og inspirerer dem med forskelligt, opdateret indhold, så er du godt på vej. Begynder du at skrive artikler, dele opskrifter ud med dine produkter og få den gode historie ud, om dit brand, har du gang i en meget indflydelsesrig maskine. Det kalder vi for content marketing.

Det er dog ikke kun din hjemmeside, som skal spille. Brug af sociale medier har stor gennemslagskraft på markedet i øjeblikket. At tage det til sig, og bruge som værktøj, har vi stor succes med. Ved at være hvor dine potentielle kunder er, tilpasser du dig markedet, og kan let kommunikere med dine potentielle kunder. Vi foreslår at du opretter en profil på Facebook og Instagram. Ønsker du den helt nære kontakt med dine kunder, er Snapchat et betydningsfuldt værktøj. Forestil dig, at en kunde elsker dit produkt, og hvor glad vedkommende bliver, når du sender et personlig snap tilbage til lige præcis ham! Dét er god kundeservice.

 

Har du svært ved at komme i gang med de sociale medier, eller mangler du mere inspiration, så læs vores artikel, og kom godt i gang, her.

Er din hjemmeside up to date?

Reklamer: Google AdWords og Facebook Ads.

Til brug på både din hjemmeside og de sociale medier, kan man bruge Google AdWords og Facebook Ads. Google AdWords fungerer på den måde, at du betaler Google hver gang en potentiel kunde taster “danskvand med smag” på hjemmesiden og kommer ind på dit website. Beløbet afhænger af, hvor stor konkurrencen af og hvor mange månedlige søgninger der er på ordet eller ordene. Hvis den potentielle kunde alligevel ikke køber noget, skal du alligevel betale Google.

 

Har du et skarpt øje, har du set, at Facebook nogle gange viser opslag i dit nyhedsfeed med ordene “sponsoreret”. De har nemlig deres eget betalte værktøj til markedsføring. Ideen er her, at du kan bestemme, hvilke type person der skal se opslaget. Blandt andet kan du lave et opslag, som skal henvende sig til 18-30 årige kvinder, med høj uddannelse og interesse for høretelefoner. Sådan kan du målrette din marketingkampagne til præcis den type kunder, du ønsker, og som produktet henvender sig til.

 

Evaluer forløbet og optimer!

Svaret er altså ikke enkelt. Der er mange ting du kan justere og optimere, for at få det bedste ud af din markedsføring digitalt. Vælg et par af forslagene, se hvordan de virker for din forretning og evaluer derefter. Måske skal du skrive flere opslag på Facebook, måske skal du bruge nogle andre eller flere hashtags på Instagram eller måske ser du den udvikling, som du længes efter.

 

Husk, at vi altid står til rådighed for dig og din virksomhed, hvad enten det drejer sig om website optimering, oprettelsen af sociale medier eller udførelsen af en konkret content marketing plan.