Gennemsnitlig læsetid: 2 min. Du synes måske ikke, at din virksomhed har brug for at være til stede på de sociale medier?
Brugerne af de sociale medier, altså dine kunder, deler, læser og promoverer gladeligt din forretnings produkter eller services, faktisk uden at tænke over, at de nu er en aktiv del af din markedsføring.
Jamen hvordan kan sociale medier hjælpe min virksomhed?
Før vi besvarer dette spørgsmål, bliver vi nødt til at tydeliggøre den betydning sociale medier har i dag for erhvervslivet. Sociale medier er overalt i dag. Du starter selv din dag med sociale medier, og du slutter dagen med sociale medier – det samme gør dine kunder!
Klokken er 20.30 på en søndag aften, du ser film. Pludselig kommer der reklamer… igen. Hvad gør du? Du tager hurtigt din telefon frem og begynder at browse sociale platforme. Eller: Du skal bruge den offentlige transport, for at komme ind til kontoret i dag. Bussen er forsinket, først fem minutter, så ti. Hvad laver du mens du venter? Vi ved godt, hvad vi gør.
Sådan kunne vi fortsætte med at fortælle historier om, hvordan sociale medier konstant bliver brugt. Som virksomhed vil du gerne være, hvor dine kunder er: På de sociale medier.
Når du opretter kampagner på en social platform, har du mulighed for, at nå dine kunder – og potentielle kunder – på deres præmisser.
Folk er på sociale medier for at socialisere, blive underholdt og holde sig opdateret. De ser på hvad deres venner læser, kommentere på og deler, men de ser også på hvad deres venner lytter til af musik, går til af sport, spiser af mad, hvad de stræber efter og forfølger af drømme.
Styrken ved et socialt medie kan rigtigt ses, når du laver en opdatering, som bliver delt og kommenteret blandt forskellige netværk. Det betyder, at opmærksomheden omkring dit brand stiger. Hver eneste person, som på en eller anden måde interagerer med dit opslag, sender det i gennemsnit ud til 250 andre brugere. Hvis dit opslag går viralt, kan du ramme kunder som slet ikke var inden for din rækkevidde før på grund af sneboldeffekten ved at dele.
Spørgsmålet er: Når du ud til så mange med din markedsføring i dag?
Business Manager
Facebook har rullet et “nyt” promoverings værktøj ud, hvor du kan betale for at sikre, at din målgruppe og deres venner får dit budskab i deres nyhedsstrøm –smart, ikke?
Måske lyder ovenstående lidt overvældende for dig, men frygt ikke! Det er her vi, hos Nordic SEO, kan hjælpe dig. Uanset om du har brug for hjælp til at skabe omtale, brand awareness eller du bare har spørgsmål til din sociale markedsføring, så lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Hvis du er nysgerrig om, hvad vi ellers kan, så kan du læse mere her.